Buanos aires- deel 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jan Berkers - WaarBenJij.nu Buanos aires- deel 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jan Berkers - WaarBenJij.nu

Buanos aires- deel 2

Door: janberkers

Blijf op de hoogte en volg Jan

01 Januari 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo allemaal

Feliz ano nuevo! Hier weer een bericht uit buenos aires! Ik zit op moment van schrijven buiten op terras bij restaurant meridiano58 vlakbij plaza serrano in de wijk palermo soho een populaire wijk in buenos. Nu ik dit intype wordt er een fles rode wijn geopend aan tafel ( ik bedoelde een glas wijn) maar maakt niet uit: had het nieuwe jaar gisteren nog niet kunnen inluiden. Dus het kan nog wel eens gezellig worden vanav in mijn eentje;) thuisfront: dont worry: voel me niet eenzaam! . over gisteravond (oud&nieuw):p ik las gisteren toevallig om 17.30 uur dat alles sluit rond 18 uur. Dus ik snel naar supermarkt om eten te halen supermarkt: dicht. Bij de volgende bleek ik de laatste klant te zijn van 2010, ;) want ik was de laatste die naar buiten ging om 18 uur. En maar goed ook dat ik het gezien had want anders had ik gisterav en vandaag letterlijk op water en brood geleefd;) dat is ook wat ik in laatste blog bedoelde: alles lijkt vanzelf goed te gaan.
Over oud& nieuw:  wat blijkt: buenos aires is een bruisende stad behalve op chrismas eve en new year eve! Heb ik weer;) Dan is het familytime en brengt iedereen thuis  met familie door. Dus uitgestorven straten met oudjaar: alle winkels en bars zijn dicht en ook vandaag was dit grotendeels zo. De meeste bars gingen met oud& nieuw rond 1 uur open, maar dat heb ik niet meer gered, want kreeg toch een beetje last van jetlag: had nl tijdens de heenreis 46 uut mijn bed niet gezien. De 'energizepil' die hiervoor zorgde was de zon. Maar de volgende dag krijg ik daar altijd een terugslag van: dus heb buiten vuurwerk gekeken en lag netjes om 1 uur op bed: heb wel eens enerverendere oud& nieuws meegemaakt;) je kunt je voorstellen dat er met oud&nieuw betere 'place to be' zijn dan een 3sterrenhotelkamer met uitzicht op een muur;)
Ben ondertussen aan het hoofdgerecht begonnen: argentijnse steak.....lekker! Was sl getipt over de argentijnse steak door Ary, een argentijnse local hier die ik viavia ken en waarmee ik de eerste avond mee ben weesten uiteten: argentijmse pizza bij guerini in het centrum. Dat smaakt naar meer;)
Echt goede smaak heeft de argentijnse steak, daar kan de Hollandse koe zeker niet tegen op!  
Wel superhandig dat ik iphone bij me heb: ksn er alles op vinden: de metroroutes,  vertaling spaans, routebeschrijving inchecken voor vliegtuig....voor deze ´globetrotter´ een ware must;)
Vandaag ben ik op tijd opgestaan en het centrum bezocht: plaza de mayo en puerto madero: erg rustig overal. En natuurlijk smiddags de start van de dakarrally! Een enorm mediaspektakel, maar ik geloof dat de argentijnen er niet echt warm voor lopen. Volgens mij vooral een frans feestje: in het air france vliegtuig zaten genoeg volgers. Maar was wel mooi om dat eens te zien! 
Morgen vlieg ik naar de iguazu-watervallen op de grens tussen argentinie en brazilie en dan ga ik de komende drie dagen ze van de argentijnse en braziliaanse kant bekijken.
Ik beb te horen gekregen dat ik in bariloche ( 10 tot 14  januari) zelfs een driepersoonskamer voor mij alleen heb met uitzicht op een meer (schijnt supermooie en unieke plek te zijn) dus wie nog een ticket kan regelen.........youre welcome!;)

Foto's volgen nog!

  • 02 Januari 2011 - 09:58

    Margriet:

    Jan
    beste wensen voor het nieuwe jaar
    geweldig om jouw verhalen te lezen, geniet er van!
    Donderdagavond waren je pa en ma bij ons, hebben we alvast een voorproefje genomen op oudjaar met oliebollen en gluhwein, was heel gezellig
    Groetjes en geniet ze
    Margriet en Jan

  • 02 Januari 2011 - 13:15

    Fam.Berkers.:

    Jan een voorspoedig en gelukkig 2011.
    Leuk om je verslag te lezen.Wij hopen dat je geniet en mooie herinneringen naar ned. mee terug brengt.Oudjaar hebben pa en ik samen gevierd dat was onze wens.Jij was bij ons in onze gedachte.Jan een mooie reis.Groetjes pa en ma.

  • 02 Januari 2011 - 21:37

    Wouter De Vos:

    Hoi Jan
    Allereerst nog de beste wensen. Zie en lees dat je weer een mooie reis aan het maken ben. Zal je via de site volgen en alle verhalen horen zodra je weer terug bent.

  • 03 Januari 2011 - 11:03

    Anne-Marie Raijmaker:

    Wauw Jan...ik wil er zo ook zitten, bij het zien van die mooie zonnige foto's!! Welke schoenmaat heb je trouwens?
    Leuk je verhaal, mooi je belevenissen. Avontuurlijk van je ook! Geniet geniet..
    Door er wat langer te kunnen zijn proef je ook écht de sfeer van zo'n land!

    Groet van ons allen, ik bedoel ook op de kamer en wij hebben jouw broodjes natuurlijk opgegeten vanmorgen bij het Nieuwjaarsontbijt.!

    Groetjes, Anne-Marie

  • 05 Januari 2011 - 12:15

    Marion:

    Hee Jan, Wat een geweldige avonturen beleef je toch en we kunnen leuk meekijken.....gave foto's. Dat zijn echt prachtige watervallen, genieten dus :)
    Oja, nog een HAPPY NEW YEAR, met deze start kan het alleen maar een geweldig jaar voor je worden !
    Veel plezier en groetjes,
    Marion
    p.s. die driepersoonskamer was wel aantrekkelijk hoor, maar helaas ......

  • 07 Januari 2011 - 21:47

    Jan Berkers:

    Anne-marie: schoenmaat 45, maar loop niet naast mijn schoenen zoals je ziet;) ik wist niet dat ik door afwezigheid 'broodnodig' ben;)
    Marion: ik weet dat je onmisbaar bent op het werk......maar dit is natuurlijk wel een once in alifetime event;)
    Wouter: komt goed!

  • 13 Januari 2011 - 19:25

    Liesbeth En Jac:

    Hoi Jan,

    Vanuit Heerle de beste wensen voor 2011. Even verbaasd dat je ons ziet verschijnen? Hoorde zojuist van je reisverslag. Geweldig wat je allemaal onderneemt en dit zal zeker genieten zijn. Nog hele fijne dagen en 'n goede vootzetting van je reis.

    Heel veel groetjes van alle Wesenbeeckjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Jan

Actief sinds 26 Dec. 2010
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 39012

Voorgaande reizen:

30 December 2010 - 30 Januari 2011

Argentinie

29 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Fietsvakantie: Elst - Florence

01 December 2007 - 01 Januari 2008

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: