Rio de Janeiro :) - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Jan Berkers - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro :) - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Jan Berkers - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro :)

Door: Jan Berkers

Blijf op de hoogte en volg Jan

05 November 2017 | Brazilië, Rio de Janeiro

Deze stoffige uithoek van het wereldwijde web zal ik de komende tijd weer wat leven inblazen. Mijn laatste verslag dateert alweer van 2015. Je hoeft niet bang te zijn dat ik in de tussentijd achter de geraniums heb gezeten, maar heb ik simpelweg de moeite niet genomen om te schrijven over de bezochte bestemmingen: Rio, Rio, Iguazu, Espirito Santo (Brazilie), Berlijn, Parijs, Rio
Barcelona, Madrid, Rio, Portugal, en Toscane.
Tja, met een vrouw uit Rio de Janeiro naast je hoef je nooit lang na te denken over de volgende bestemming;). Het is nooit een straf om hier te komen, want de warmte en de alegria van de mensen is hier ongekend. Dat is ook een groot contrast met de beelden die je via de media krijgt: hoge criminaliteit- en geweldcijfers. Neem daarbij het aangename klimaat en de schitterende stranden en je hebt een bijzondere mix.
Je zult het vast wel raden: ook nu ben ik in Rio de Janeiro. Dit keer voor 3 maanden, want ik ben hier met een missie: de taal (portugees) leren spreken.
Eergisteren zijn we na een lange reis aangekomen. Dit keer vlogen we via Zurich met Swissair en Edelweiss. Een leuke verrassing, want we kregen echt bestek en het eten was ook bovengemiddeld goed. Zwitserse precisie;).
De zon heb ik hier nog niet veel gezien, maar dat zal vast nog wel anders zijn.
Ik meld mij vast binnenkort weer:).

Tot later!

  • 08 November 2017 - 15:41

    Henk Boer:

    Goed aangekomen dus

  • 08 November 2017 - 17:12

    Hennie:

    Hoi Jan!!! Ben je weer op reis? Lekker samen naar Rio met je vrouwtje! (naam kwijt)!! Ben benieuwd wat je allemaal tegenkomt en of je de taal kan beheersen na een paar maanden. Denk van wel!! Voor mij, náo entendo ha,ha maar vind het wel een mooie taal.
    Zorg ervoor dat je veel ziet en geniet maar lekker. Groetjes Hennie.

  • 13 November 2017 - 09:58

    Henk Boer:

    Hallo Jan en Beatriz
    Een goede start gemaakt in Brasil? Wat hebben jullie also meegemaakt de eerste week?
    We zijn benieuwd

  • 13 November 2017 - 14:23

    Jan Berkers:

    @hennie: Estou com Beatriz três meses no Brasil. Estou ocupado aprendendo Português. Rotterdam é uma vila em relação ao Rio.
    Gemeen he?;) Gelukkig bestaat er google translate

    @Henk: ik zal er straks eens over schrijven:)

  • 14 November 2017 - 08:25

    José :

    Hi Jan! Wat leuk dat je voor 3 maanden naar Brazilië bent om de taal te leren! Ga je daar verder nog iets doen qua (vrijwilligers)werk of iets dergelijks? En Bia? Ben heel benieuwd naar je verhalen! Ik volg je ;)

    Groetjes José

  • 18 November 2017 - 14:31

    Henk Boer:

    Rotterdam wel klein ivm RIO maar blijft een wereldstad!

Tags: Rio

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Jan

Actief sinds 26 Dec. 2010
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 39016

Voorgaande reizen:

30 December 2010 - 30 Januari 2011

Argentinie

29 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Fietsvakantie: Elst - Florence

01 December 2007 - 01 Januari 2008

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: