Buenos dias buenos aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jan Berkers - WaarBenJij.nu Buenos dias buenos aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jan Berkers - WaarBenJij.nu

Buenos dias buenos aires!

Door: janberkers

Blijf op de hoogte en volg Jan

30 December 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Daar lig ik dan....languit in de zon op het gras in het nabijgelegen park in buenos aires! Realiseer me dat ik alweer 40 uur zonder slaap ben ( maar geen last van) slapen in een vliegtuig is iets wat me niet lukt. Zelfs de regelmarig terugkerende turbulentie kon me niet in slaap wiegen...
Gisteren was ik begonnen met een vergelijking te maken met de nieuw-zeelandreis: voorafgaand aandeze reis leek wel deja-vu met Nz-reis. Maar daarhield het nog niet mee op! Was ik de vorige keer mijn vidoecamera kwijt( die ik terugvond door 'toevallig' op het juiste moment er aan te denken). Nu was ik net voor het boarden in parijs mijn iphone ( mijn bijbel tijdens deze reis:)) kwijt. Tas doorzocht, teruggelopen naar plek waar ik 4 uur gewacht had: geen iphone. Dus tas helemaal overhoop gehaald. Wordt er plots op mijn schouder getikt: "mister, is this phone yours?" ...... Aziatiische man had m gevonden en was toch nog even teruggelopen of iemand op zoek was...Geluk is met de domme... Zullen we maar zeggen.;) De grap is, dat ik dat vandaag in buenos ook een paar keer heb gehad: zonder planning rpndlopen en ik kom precies de juiste dingen tegen die ik nodig heb: de taxi, simkaart ed.
Ik zit in de wijk palermo: leuke levendige wijk met genoeg parken winkels restaurants en meer. Het lijkt alsof mensen nog nooit van engels gehoord hebben: en ik nog nooit van latino spaans;) dst lrvert grappige dingen op: zo heb ik vandaag aan medewerker hotel gevraagd waar een atm grldautomaat was: helemaal met handen en voeten voorgedaan wat ik bedoel: maar dat levert dezelfde schaapachtige blik op. Maar gelukkig heb ik er een grvonden, nadat 3 andere pinautomaten het niet deden. Zo ga ik uiteten met een echte local argentijn, die ik nog niet krn, maar is een viavia contact.

Sorry voor de typevouten maar met iphone is lastig typen!

Saludos!

  • 02 Januari 2011 - 09:36

    Karin:

    Fijn he dat er toch nog eerlijke mensen rondlopen op deze aarde! waar was je geweest zonder je Iphone he?

    Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Jan

Actief sinds 26 Dec. 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 39071

Voorgaande reizen:

30 December 2010 - 30 Januari 2011

Argentinie

29 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Fietsvakantie: Elst - Florence

01 December 2007 - 01 Januari 2008

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: