Rio de Janeiro - kort blogje - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Jan Berkers - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro - kort blogje - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Jan Berkers - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro - kort blogje

Door: Jan Berkers

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 November 2017 | Brazilië, Rio de Janeiro

Time flies.....we zijn alweer 10 dagen in Rio.

Tot nu toe is het weer nog niet zo spectaculair.
Gisteren was pas de eerste dag met een strak blauwe lucht. Tot nu toe was het vooral bewolkt (wel ongeveer 25 graden overdag). Ideaal om te acclimatiseren. Een paar jaar geleden vertrok ik uit NL met ongeveer -5, en kwam ik hier aan met temperaturen rond de 40 graden. Dan puf je je suf;) Dat valt nu heel erg mee. Dat betekent wel dat we het strand nog niet hebben gezien. Voor 33n ´Carioca´(inwoner van Rio) is 25 graden in combinatie met bewolking veel te koud voor het strand;)

De afgelopen week hebben we niet zo veel bijzonders gedaan. Iedere morgen wandel ik hier (stiekem al in training voor de Vierdaagse van Nijmegen...ssst;)). Verder ben ik elke dag Portugees aan het leren. Twee of drie uur per dag. Dat gaat best goed. Zeker nu ik ook enkel in het Portugees wordt aangesproken. Wel een moeilijke taal, met al die¨^~´`-tekens!
Natuurlijk hebben we de opa en oma´s van Beatriz bezocht. Verdorie, wat zijn ze nog fit. Alledrie zijn ze 85+ en ze wonen allemaal nog zelfstandig en als je er langs komt koken ze ook nog voor je. Hun geheim: muito alegria, sol, boa comida, ....en geen stress...

Volgend weekend gaan we naar Cabo Frio. Een mooie plek aan zee en drie uur rijden boven Rio....De ingredienten? Zon, zee, strand en bbq!

Geen nieuws, is goed nieuws......zeker in Rio;)

• 13 November 2017 - 19:55

Hennie:

Ziet er goed uit Jan en deze temperatuur moet niet veel hoger worden toch!!!!! Zóóóóóóóóóóó'dus jij gaat de dood of de gladiolen lopen??? Tenminste als je zo door blijft oefenen red je het zeker. Doe Beatriz ook mee? Fijne reis verder. Groetjes beiden Hennie.

• 13 November 2017 - 20:40

L. Van Wesenbeeck:

Dag Beatriz en Jan,
    We wensen jullie een gezellige en een stressloos verblijf in dat prachtig land. En dat zal zeker wel lukken in een land waar je zoveel cultuur kunt snuiven.Wij genieten graag mee.
    Hartelijke groet uit Heerle