Geweldig: autorit salta naar salidas grandes - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Jan Berkers - WaarBenJij.nu Geweldig: autorit salta naar salidas grandes - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Jan Berkers - WaarBenJij.nu

Geweldig: autorit salta naar salidas grandes

Door: janberkers

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Januari 2011 | Argentinië, Salta

Buenos noches!

Hier weer een bericht uit het verre zuid-amerika. Vandaag een famtastische dag gehad. Vandaag een prive-excursie gehad naar de salinas grandes: een autorit van 420 km (half 10 terug in b&b) Vanuit salta over de route 9 richting pumamarca gereden (noorden). Daarna over de route 52 in westelijke richting chili gereden. Vooral op dit stuk was t geweldig, elk moment weer verschillend gekleurde bergen en rotsformaties: super. Ik heB mijn memorycard (2 gb) helemaal volgeschoten met filmpjes en fotos. Een  zeer smalle selectie fotos heb ik toegevoegd. Check de fotos en bedenk daarbij dat de fotos slechts op 1 weg van 65 km zijn gemaskt. 

Op het hoogste punt 4200 meter nog even een sprintje proberen te trekken: het is gelukt alleen geen 100 meter;). ik leek wel een 'hijger' toen ik weer in de auto zat. Maar goed dat ik geen vrouwelijke chauffeuse had;) anders had ze me zo de auto uitgezet;) en dan is is het een eind lopen hoor naar het eerstvolgende huis ( nou ja huis: hut is beter) hele stukken gehad, met geen enkele auto en 60 km tot volgende huis.  Wel gaaf vanmorgen, zondagmorgen waren ergens uitgestapt in bosgebied voor foto: je hoort enkel de regen druppelen, vogels voor de rest compleet stil.

Morgen vlieg ik door naar bariloche, het noordelijke deel van patagonie. Dit was het aanvankelijke doel van deze reis, maar had iguazu en salta zeker niet willen missen!

Net een pizza gehaald bij de pizzeria op de hoek. Ze wisten al te vertellen dat in welk b&b ik zat. Ik kreeg meteen bier en chips voor mijn neus ( ik kwam alleen pizza halen hoor;)). ik wist niet dat ik na 4 dagen al ' wereldberoemd' was in san lorenzo;) maar ja als je gisteren bij 25 graden met van die dikke bergschoenen de straat uit loopt...dan roep je die faam;) natuurlijk over je zelf af;)

Saludos y adios!

Jan

Ps: mijn excuses voor de vrouwelijke bezoekers van mijn site de pot gel was leeg vanmorgen;). Foto's graag met de ogen dicht bekijken;)

  • 10 Januari 2011 - 08:27

    Ruud En Mariët:

    Kom je nog wel terug?
    Wat een belevenissen.
    Geniet verder.

    Hartelijke groetjes,

    Ruud en Mariët

  • 10 Januari 2011 - 13:04

    Chantal:

    Wow Jan, wat een belevenissen!! Dit stukje Argentinie/ Chili hebben wij niet aangedaan. Toch nog ooit maar eens terug gaan... Bariloche komt bekender voor. Hebben daar maar 2 dagen gezeten. Aanrader is zonsondergang aan het strand daar, het toeristische hoofdstraatje alleen zonodig in te gaan en eettentjes vooral in zijstraatjes zoeken. O ja en de omgeving om Bariloche heen is super. Wij zijn er met de bus heen gegaan en je kijkt je ogen uit!!
    Vanuit Bariloche Chili in gegaan door stuk koud regenwoud met bus- boot tour. Beetje toeristisch, maar erg gaaf!! Je ziet wel, door jouw verhalen te lezen komen zo alle herinneringen weer boven! Blijf doorgaan met foto's en verhalen posten, erg leuk om te lezen!!
    Groetjes,
    Chantal

  • 10 Januari 2011 - 14:19

    Jan Berkers:

    Hi Chantal,

    Leuk om van je te horen! Eigenlijk is het 2 jaar terug bij het lezen van jullie enthousiaste reisverslagen. Dank daarvoor! Argentinie is echt verrassend mooi (zo divers in natuur), en dan heb ik patagonie nu nog niet eens bezocht. Ik neem je tips mee, en zal er natuurlijk verslag van uitbrengen.

    Groetjes,

    Jan

  • 10 Januari 2011 - 20:05

    Karin:

    Hoi Jan,

    Ik loop een beetje achter de feiten aan, heb iedere keer meerdere dagen bij te lezen met je verslagen ;-). Heb me net daarom maar even aangemeld voor je mailinglist, dat zal vast helpen!

    Het klinkt alsof je het daar fantastisch hebt, volgens mij wil jij straks niet meer terug!

    Wat is je mening over het lokale eten? Aan wat voor dingen moet ik dan denken?

    groetjes!

  • 10 Januari 2011 - 21:47

    Jack:

    Had nou je tickets maar via mij geboekt Jan, dan had ik voor wat extra overstaptijd gezorgd in Buenos Aires ;) Nou ja, een extra nachtje Buenos Aires dan maar, wellicht met enkele stewardessen in het hotel. Hoewel, de stewardessen van Aerolineas Argentinas zijn nou niet bepaald de mooiste/vriendelijkste hoor! Bueno, ik zie je morgen dan wel in Bariloche aankomen...

  • 10 Januari 2011 - 23:46

    Jan Berkers:

    Jack: zie de stewardessen niet. Zo eens onder mijn bed kijken;)
    Karin: well done!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Salta

Jan

Actief sinds 26 Dec. 2010
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 39068

Voorgaande reizen:

30 December 2010 - 30 Januari 2011

Argentinie

29 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Fietsvakantie: Elst - Florence

01 December 2007 - 01 Januari 2008

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: